Τον Ιανουάριο του 2021 στην προσπάθειά μας να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί από την πανδημία, αλλά και για να ενισχύσουμε περαιτέρω τις δραστηριότητες μας που έχουν σχέση με τη ρομποτική αιτηθήκαμε στο πρόγραμμα «Πρωτοβουλίες Νέων» για αγορά εξειδικευμένης, διαδικτυακής και διαδραστικής πλατφόρμας ρομποτικής.
Ο τίτλος της δράσης μας ήταν «Αντιμετώπιση των περιοριστικών μέτρων της πανδημίαςενισχύοντας την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την ψηφιοποίηση των δραστηριοτήτων σκακιού και ρομποτικής του Εργαστηρίου Πολιτισμού Απόπλους, χρησιμοποιώντας καινοτόμες, εξιδικευμένες στα συγκεκριμένα πεδία διαδραστίκες πλατφόρμες». Η δράση μας εγκρίθηκε και χορηγηθήκαμε από τον ΟΝΕΚ για αγορά της συγκεκριμένης πλατφόρμας.
Οι διαδυκτιακές δράσειις αγκαλιάστηκαν από παιδιά του Εργαστηρίου μας και με το πέρας των δραστηριοτήτων επιτεύχθηκαν (i) η ενίσχυση των δεξιοτήτων των παιδιών σε σχέση με τον προγραμματισμό σε γλώσσα προγραμματισμού scratch και (ii) η υποστήριξη των εθελοντών του Εργαστηρίου στο να δημιουργήσουν μια πιο δομημένη ύλη με θεματική τη «Χρήση της γλώσσας προγραμματισμού scratch για προγραμματισμό του ρομποτικού συστήματος Lego Mindstorms EV3». Μετά από προτροπή των παιδιών μας για συνέχιση των διαδικτυακών δραστηριοτήτων ρομποτικής και προγραμματισμού καταθέτουμε μια νέα πρόταση.
Η νέα πρόταση συμπεριλαμβάνει:
1. Αγορά αδειών χρήσης της ίδιας πλατφόρμας (https://gocoderz.com/) αλλά για πιο εξειδικευμένο επίπεδο, όπου οι μαθητές, θα προγραμματίζουν το ρομπότ – προσομοιωτή χρησιμοποιώντας τη γλώσσα προγραμματισμού python
2. Παροχή τριανταοκτώ (38) διαδικτυακών συναντήσεων των εξήντα (60) λεπτών.
Τα παιδιά που εγγραφτηκαν στο πρόγραμμα εξασφάλισαν άδεια χρήσης της πλατφόρμας για ένα χρόνο και θα παρακολούθησαν διαδικτυακά από έμπειρο εθελοντή.
CoderZ (https://gocoderz.com)
Το CoderZ είναι διαδικτυακή πλατφόρμα μέσω της οποίας οι μαθητές μαθαίνουν πολύτιμες δεξιότητες STEM (Science Techology Engineering and Mathematics) όπως κωδικοποίηση, ρομποτική και πληροφορική. Το CoderZ είναι εξαιρετικά ευέλικτο και σχεδιασμένο για χρήση στην τάξη ή μέσα από ένα ευρύ φάσμα απομακρυσμένων μαθησιακών περιβαλλόντων. Η χρήση τεχνολογιών τα STEM και CS (Computer Science) είναι σημαντικές για τα παιδιά καθώς οι υπολογιστές και η τεχνολογία είναι παντού. Η μελέτη της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών δίνει στα παιδιά πολύτιμες δεξιότητες για το μέλλον και αναπτύσσουν δεξιότητες ζωής όπως υπολογιστική σκέψη, κριτική σκέψη και επίλυση προβλημάτων. Η εκπαίδευση STEM και CS επικεντρώνεται στον τρόπο προσέγγισης σύνθετων προβλημάτων, κατανομής των προκλήσεων σε μικρά κομμάτια και προσέγγιση στην επίλυσή τους με λογικό τρόπο - κρίσιμες δεξιότητες για οποιαδήποτε καριέρα.
• Ο εκπαιδευτής μπορεί να δημιουργήσει διαδικτυακά τις δικές του τάξεις και να προσκαλέσει τους μαθητές του.
• Το πρόγραμμα προσφαίρει διάφορες πλατφόρμες ανάλογα με την ηλικία και το επίπεδο των μαθητών
• Οι μαθητές δεσμέυονται σε ρεαλιστικές προκλήσεις και παίρνουν άμεση ανατροφοδότηση
• Όπως φαίνεται στην Εικόνα 1 στη δεξιά πλευρά της οθόνης δίνεται η πρόκληση και στην
αριστερή πλευρά της οθόνης ο μαθητής προγραμματίζει την κίνηση δίνοντας εντολές
• Ο προγραμματισμός γίνεται στις γλώσσες προγραμματισμού scratch και python
• Εκτός από τα μαθήματα με την παρουσία δασκάλου ο μαθητής στο δικό του χρόνο μπορεί να εξασκηθεί και να
αναπτύξει επιπλέον τις δεξιότητές του
• Ενθαρύνει τους μαθητές να εμπλέκονται με θέματα STEM και να διασκεδάζουν ταυτόχρονα
Συγκεντρωτικά στόχος της ρομποτικής είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως:
• πολύτιμες νοητικές δεξιότητες (αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη κ.α)
• ομαδική εργασία, επίλυση προβλημάτων (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και πειραματισμός,)
• καινοτομία
• προγραμματισμός
• δεξιότητες επικοινωνίας
Η δράση υλοποιήθηκε από το Εργαστήρι Πολιτισμού «Απόπλους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου