ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΚΑΚΙΟΥ ΚΑΙ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΕΓΡΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΠΟΠΛΟΥΣ (2019-2020)

 

Το Εργαστήρι Πολιτισμού Απόπλους συμμετέχει στο πρόγραμμα «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΝΕΩΝ», με δραστηριότητες για την  «ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΚΑΚΙΟΥ ΚΑΙ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΕΓΡΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΠΟΠΛΟΥΣ».

Για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων που θα διοργανώσει το Εργαστήρι Πολιτισμού Απόπλους, ο Οργανισμός Νεολαίας Κύπρου έχει επιχορηγήσει το σωματείο με το ποσό των €2,670.

Η πανδημία του κορωνοιού και τα περιοριστικά μέτρα επηρέασαν αρνητικά τις δραστηριότητες του σωματείου και κατ’ επέκταση την εξέλιξη των μαθητών που συμμετέχουν σε αυτές. Στην προσπάθεια μας να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την πανδημία, αλλά και για να ενισχύσουμε περαιτέρω τις δραστηριότητες μας οι οποίες θα αναπτύξουν ταυτόχρονα και άλλες δεξιότητες των μαθητών, στρεφόμαστε προς τη χρήση εξειδικευμένων διαδικτυακών πλατφόρμων. Οι πλατφόρμες οι οποίες επιλέγηκαν για τις δραστηριότητες ρομποτικής και σκακιού είναι η CoderZ (https://gocoderz.com) και η ChessLang (www.chesslang.com) αντίστοιχα.

Η ρομποτική βοηθά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως:
  • πολύτιμες νοητικές δεξιότητες (αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη κ.α)
  • ομαδική εργασία, επίλυση προβλημάτων (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και πειραματισμός,)
  • καινοτομία
  • προγραμματισμός
  • δεξιότητες επικοινωνίας

Η ενασχόληση με το σκάκι αυξάνει τη διάρκεια της πνευματικής συγκέντρωσης και συνεισφέρει στη μαθησιακή διαδικασία και πνευματική ανάπτυξη των παιδών διότι αναπτύσει:
  • Τη πειθαρχία
  • Τη κριτική σκέψη
  • Τη μνήμη
  • Τη λογικομαθηματική σκέψη και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων
  • Τη δημιουργική φαντασία
Λόγω του θετικού αντίκτυπου που θα έχει στα παιδιά η συνέχιση των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων, θεωρούμε απαραίτητη την ενίσχυσή τους με τις πλατφόρμες αυτές.

Το CoderZ είναι διαδικτυακή πλατφόρμα μέσω της οποίας οι μαθητές μαθαίνουν πολύτιμες δεξιότητες STEM (Science Techology Engineering and Mathematics) όπως κωδικοποίηση, ρομποτική και πληροφορική. Το CoderZ είναι εξαιρετικά ευέλικτο και σχεδιασμένο για χρήση στην τάξη ή μέσα από ένα ευρύ φάσμα απομακρυσμένων μαθησιακών περιβαλλόντων. Η χρήση τεχνολογιών τα STEM και CS (Computer Science) είναι σημαντικές για τα παιδιά καθώς οι υπολογιστές και η τεχνολογία είναι παντού. Η μελέτη της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών δίνει στα παιδιά πολύτιμες δεξιότητες για το μέλλον και αναπτύσσουν δεξιότητες ζωής όπως υπολογιστική σκέψη, κριτική σκέψη και επίλυση προβλημάτων. Η εκπαίδευση STEM και CS επικεντρώνεται στον τρόπο προσέγγισης σύνθετων προβλημάτων, κατανομής των προκλήσεων σε μικρά κομμάτια και προσέγγιση στην επίλυσή τους με λογικό τρόπο - κρίσιμες δεξιότητες για οποιαδήποτε καριέρα.

Χρησιμοποιώντας το CoderZ:
  • Ο εκπαιδευτής μπορεί να δημιουργήσει διαδικτυακά τις δικές του τάξεις και να προσκαλέσει τους μαθητές του.
  • Το πρόγραμμα προσφαίρει διάφορες πλατφόρμες ανάλογα με την ηλικία και το επίπεδο των μαθητών.
  • Οι μαθητές δεσμέυονται σε ρεαλιστικές προκλήσεις και παίρνουν άμεση ανατροφοδότηση • Όπως φαίνεται στην Εικόνα 1 στη δεξιά πλευρά της οθόνης δίνεται η πρόκληση και στην αριστερή πλευρά της οθόνης ο μαθητής προγραμματίζει την κίνηση δίνοντας εντολές.
  • Ο προγραμματισμός γίνεται στις γλώσσες προγραμματισμού scratch και python • Εκτός από τα μαθήματα με την παρουσία δασκάλου ο μαθητής στο δικό του χρόνο μπορεί να εξασκηθεί και να αναπτύξει επιπλέον τις δεξιότητές του.
  • Ενθαρύνει τους μαθητές να εμπλέκονται με θέματα STEM και να διασκεδάζουν ταυτόχρονα.

Εικόνα 1: Πλατφόρμα CoderZ

Η χρήση της πλατφόρμας ChessLang έχει πολλαπλά οφέλη για τα παιδιά μας, αφού παιδιά και εκπαιδευτές θα έρχονται καθημερινά σε επικοινωνία. Με την πλατφόρμα αυτή μεταξύ άλλων:
  • Τα παιδιά προετοιμάζονται/μαθαίνουν εξ αποστάσεως.
  • Επίλυση τακτικών ασκήσεων και βελτίωση του παιγνιδιού.
  • Ανάλυση θέσεων με σκακιστική μηχανή. 
  • Μπορούν να προκαλέσουν σε αγώνα άλλους μαθητές.
  • Αυτόματο σύστημα επιβράβευσης κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Εικόνα 2: Πλατφόρμα ChessLang


Και η πλατφόρμα CoderZ αλλά και η πλατφόρμα ChessLang θα παραμείνουν και στη συνέχεια, όταν θα ξεκινήσουν τα μαθήματα με φυσική παρουσία, για να ενισχύσουν τα μαθήματα ρομποτικής και σκακιού που γίνονται εβδομαδιαία.

Για την στήριξη των πιο πάνω δραστηριοτήτων, θα αγοραστούν επιπλεόν 6 tablet, τα οποία θα δανειστούν σε παιδιά με οικονομικές δυσκολίες για να μπορέσουν να συμμετέχουν στις διαδικτυακές δραστηριότητες. Με την επιστροφή των παιδιών, τα tablet θα επιστραφούν στο σωματείο έτσι ώστε να αξιοποιηθούν στις ίδιες δραστηριότητες (σκάκι, ρομποτική), στην τάξη.

Εικόνες και βίντεο από την χρήση των πλατφόρμων:

 

 

 

 


 

 




 




 




 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου